Rozmawiaj ze mną

Te rozmowy. Spisać, wydrukować i dowolnie pociąć. Podzielić się rolami przypadkowo. Nie ma znaczenia, kto co mówi, ponieważ są to zawsze te same kwestie.  Zachmurzyło się znowu. Rozchmurzyło się. Pogoda w tym roku to naprawdę. A dziecko to ile ma? A jaki duży/mały/sprytny/rozgarnięty. A ze szkołą to takie problemy mieliśmy. Cmok cmok. Mlask mlask. Do takiej do śmakiej. A w przedszkolu to naprawdę taki urwis. A to już dwunasta? Już pora. Kanapeczka. Danonek. Zupka. Ulubiona albo nie ulubiona. Jeszcze łyżkę. Jeszcze jedną. Bo deseru nie będzie. Bo nie będzie gofrów. Bo za godzinę, jak będziesz głodny, to już nie dostaniesz. Za babcię. Za dziadka. Oni też nam tak robili, to my teraz wam. Zobacz jak inne dzieci. Nie wstawaj od stołu, jeszcze nie skończyłeś. Nie krzycz. Nie biegnij, bo się zabijesz albo przeziębisz. Ile to się człowiek namęczy, żeby wypocząć. A korki takie, że już się martwię, jak my z tych wakacji wrócimy. Boże jaka jestem zmęczona. Znowu się zachmurzyło.

 

Błagam, stop! Zamknąć paszcze!

Puścić dzieci wolno. Niech nie jedzą. Niech nie śpią. Niech się walą po głowach łopatkami. Niech jedzą piasek. Niech sikają na ślimaki. Bo mamy ważniejsze tematy do rozmów. Bo powinniśmy się skupić na rzeczach ważnych, takich jak ty i ja. I podaj mi rękę. I pocałuj mnie, bo się starzeję, Bo czas umyka równo, Zrozumiesz, jak się zamkniesz. Jak popatrzysz na morze, jezioro, na obsikanego ślimaka. Na brudną twarz dziecka, które zasnęło w pół zdania. To po to tu jesteśmy. Chcę wam powiedzieć. Tak ciężko mi z wami. Tak smutno. Dajcie mi się tym nacieszyć. Bez was jestem nikt.


12 responses to “Rozmawiaj ze mną

  • Basia

    oj, tak jakoś smutno to zabrzmiało…ale tak prawdziwie,,,cieszmy sie chwilą, bo przemijamy…slońca – w sercu i na dworze=życzę! Basia

  • MamuskaMartuśka

    Powiedz to. W końcu zacznij to werbalizować. Us-ta-mi, a nie tylko klawiaturą. Tutaj mówisz, ale nie do tego, co trzeba . . .;-(
    Pozwól i jemu zrozumieć.

  • kolorowa

    Bo gadać można z każdym, a rozmawiać mało z kim! Nie poddaj się temu, tupnij raz, a porządnie🙂 trzymam kciuki🙂

  • Karolina

    strrrrrasznie Cię rozumiem, aż mam ochotę Cię uściskać.
    Pięknie piszesz, artycha jesteś, na pewno!

    Krzyczeć nie ma co bo tu nie ma winnych, ani władnych.
    winna jest biochemia – trzeba serotoninę dostarczyć „od zewnątrz” przez kilka m-cy i już, parawan stanie się piękny, do kalafiora poprosisz bułeczkę na maśle i będzie smakować:) u mnie pomogło:)))

  • Vilka

    Jedyna co przychodzi mi do głowy to piosenka, która wywołuje u mnie ciarki na plecach i łzy wędrują do oczu ….

    Sztuczny miód – w wykonaniu Kraftówny …

    Pzdr

  • Karolina

    cudna piosenka, słowa, ach gdybym umiała śpiewać….:)

  • agatary

    my zaczęliśmy rozmawiać. dowaduję się strasznych rzeczy. boję się czego jeszcze się dowiem. nie rozmawianie jest bezpieczniejsze. ale sztuczne:( kiedy to życie się takie trudne zrobiło?
    przytulam

  • fidrygauka

    Twoje błagania na nic się zdadzą. Do tego trzeba drugiego, albo trzeciego dziecka i jak się pada na twarz i nie ma siły wcisnąć kolejnego danonka, a dziecko – o dziwo – przeżywa, to nagle przychodzi objawienie🙂
    Dlatego do niektórch matek nigdy ta prawda oobjawiona nie dociera.
    A gadki o pogodzie … cóż, temat bezpieczny.

  • Justyna

    Nic nie piszesz, mam nadzieje, że dlatego że jest dobrze🙂

  • agakry

    piszesz absolutnie fenomenalnie, ale zewsząd taki straszny smutek przecieka. masz talent, masz fantastyczne przemyślenia, dar obserwacji i pointowania w kilku słowach wielkich zjawisk. ale czemu wiecznie tak depresyjnie? proszę, choć trochę optymizmu, światła, nie wiem czego ale wyjdź z doła…

Skomentuj

