Żołnierz broni panią

Mamo, jaki piesek. Mogę pogłaskać. Tędy chodź. Tu mi popraw. Ładnie tu. Ale nudno. Tam chodź. Tam mieszkają smoki. Tu śpią. Tu sikają. Tędy. Pokażę ci. Podsadź mnie. Zdejmij mnie… Czy jak umrę będę upiorem?

Myślę nad jakimś podsumowaniem. Urodzinowym podkreśleniem. O nim. O sobie. Kim się było. Kim się nie jest. Co się stało. Co się nie odstało.

Autobus zakręca, młody rozpłaszcza nos na szybie. Mruży oczy od słońca.

Ten pomnik widzisz. Żołnierz broni panią. I małe dziecko.

Nie wychodzi mi myślenie nad żadnym urodzinowym podsumowaniem.

W autobusie linii jakiejś tam w mieście stołecznym roku pańskiego.

Żołnierz broniący ma pełne ręce roboty. Wychodzi z kanału. Że go też słońce nie razi.

Małpka zmęczona zasypia na gałęziach moich ramion.

Zdarzy się każdemu, że mózg mi się wyłączy.

Że daje radę tylko pompa ssąco tłocząca.

I obejmie go całkowicie i do końca wdzięczność.

 


5 responses to “Żołnierz broni panią

  • joa

    Jubilatka?W dniu urodzin robię przerwę na bilanse🙂 i robię coś fajnego,dla siebie i tylko dla🙂.Ja z tym Twardowskim :)Szukam,szukam….No nie wiem skąd pamiętałam o tej cioci.I wreszcie dziecko wygrzebało książeczkę „Patyki i patyczki” czytaną kiedyś na dobranoc i jest – sorry,to nie wierszyk😦,to z rozdziału „O północy” : „………/………./………/do kogo przyszedł Nowy Rok?Przyszedł do tatusia i mamusi……./do Janka……./do wrony……./………../DO CIOCI,KTÓRA SIĘ MARTWIŁA I NAWET W WIECZÓR SYLWESTROWY W CZASIE KĄPIELI PŁAKAŁA W WANNIE😀 /……..

  • agatary

    wszystkiego najlepszego dla młodego!
    on za młody na podsumowania, on żyje przyszłością
    to my potrzebujemy analizować i punktować przeszłość, żeby móc wierzyć we własną przyszłość

  • greta

    dla mnie było jasne, że chodzi o Młodego. stu lat! fajnie Ci wychodzi wierszem:)

Skomentuj

