Kino drogi

W kinie drogi bohater zawsze szuka sam siebie – powiedział mi w szkole ktoś, nie pamiętam kto. Ale pamiętam że.
W prawdziwej podróży bohater też szuka sam siebie. (Chyba, że jest z dziećmi i akurat szuka toj toja, picia lub pizzy.)

Jest rok ąty ąty. Koniec sierpnia. Mam dwadzieścia jeden lat. W moim życiu właśnie jest  Sylwester. Fajerwerki i więcej fajerwerków. Wybuchają jeden po drugim, jeden nad drugim. Pociąg jedzie przez Pensylwanię i Illinois. Przez Missouri, Kansas do Colorado i dalej. Pociąg jedzie w dzień i w nocy. I w nocy nie mogę spać. On śpi. Ja nie śpię. Mam dwadzieścia jeden lat. W kieszeni mam papierosy. Newporty w miękkiej paczce. Mam zapaliczkę zippo, co się otwiera i zamyka z miękkim dźwiękiem. I pachnie benzyną.

Idę przez pociąg amerykańskich linii Amtrak. Jest noc w Colorado. Wagon dla palących ma tylko dwie długie ławki. Nocą światła są przygaszone. Tyle tylko, żeby się nie potknąć o wysokie popielniczki na chudych nóżkach. Tyle, że widać żarzące się końce. I zawsze ktoś tu jest. I nigdy nie panuje tu cisza. W tym kraju nie ma ciszy między ludźmi. Jest noc w Colorado, palę newporta z filtrem. On śpi. Ja nie śpię.

W prawdziwej podróży bohater szuka siebie. Zawsze coś znajduje. Nie zawsze to, co by chciał.

Myślę o tym wszystkim wychodząc z kina w centrum handlowym. Myślę o tym, jadąc schodami ruchomymi. Jest noc w Warszawie. Od dawna nie palę. Nie ma zippo. Jego też już nie ma. Jakim cudem wciąż słyszę ten pociąg.

Jestem zmęczona. Ile żyć da się żyć jednym życiem.

Zainspirowane tym filmem.

I schodami ruchomymi w Arkadii.


12 responses to “Kino drogi

  • naosei38

    Nie wiem ile da sie zyc jednym zyciem. Ja zyje dwoma od czterech lat, od paru miesiecy w zasadzie trzema. Nie wiem czy bym umiala wrocic do zywota jednotorowego.

  • Marta

    A może… my sami, ci co to się ich szuka w podróży, zawsze jesteśmy gdzieś dalej na drodze, gdzieś dalej w podróży, niż obecni „my-szukający”. Myślami jesteśmy dalej, nadziejami, planami. I wiemy niekiedy czego szukamy, i że to zawsze jest jeszcze w fazie nieodnalezienia. I się tak szukamy i ganiamy w kółko, bo przychodzi dojrzałość, nuda, zmęczenie, a tego w planach nie było. Więc się szuka dalej, I wie na pewno, że wzorem ludzi kina drogi, w końcu znajdzie. Tylko co to będzie? Kolejna droga do przejścia.

  • the light princess

    my-popodrózni których sie szukamy, są gdzieś tam własnie po-podróży.
    często my-szukani jesteśmy samą podrózą.

    i jest gdzies punkt na tej niby osi czasu, gdzieś w przodzie daleko i to ze się szukamy to po prostu podświadoma wiedza że tam jesteśmy🙂 tylko bardzo chcemy wybiec nam naprzeciw.

    • marciula

      Jak to dobrze, że ktoś ujął lepiej to, co mnie wyszło strasznie niezrozumiale.🙂 A trawa w podróży jest rzeczywiście bardziej zielona. W końcu, to nie mam przychodzi kosić i podlewać ten trawnik.🙂

  • marciula

    I dla tej zieleńszej trawy chcemy podróżować. Więcej, Częściej. Ale moim zdaniem trawa w podróży jest właśnie bardziej zielona. Bo nie nasza i nie trzeba kosić trawnika, ani go podlewać🙂

  • lucyferka

    Otrzymałam wyróżnienie – Twój blog jest wspaniały i z przyjemnością przekazuję je tobiehttp://lucyferkiem.blogspot.com/2012/03/eskperymenty.html
    Co do samej drogi to dla mnie najtrudniejsze są powroty. Bo gdzieś już dotarłam a tu trzeba wracać i dostosowywać wszystko. I często moja zmiana w drodze nie przystaje do wcześniejszego życia i trzeba układać siebie i życie.

  • kruszka

    czesc, tu Kruszka, ja nie o podrozach. chcialam tylko dac Ci znac, ze bardzo dziekuje za nominacje dla o kruszkow i ze wrzucilam dzis odpowiedz (rysunkowa ma sie rozumiec). pozdrowko-kas

  • kruszka

    czesc, ja nie o podrozach a tylko by dac Ci znac, ze bardzo dziekuje za przekazanie o kruszkom One Lovely Blog Award i ze dzis wrzucilam odpowiedz (pozno, bo pozno, ale zawsze). pozdrowko-kruszka

  • the light princess

    widziałam cheya. fantastyczny!🙂
    dzięki!🙂

Skomentuj

