Nowe życie cd

Korytarze korporacji. Korporacji korytarze. Po prawej stronie łazienka po lewej kuchenka. Zapełniają się pracownikami. Kawa z mlekiem. Z mlekiem kawa. Jeszcze włosy mam mokre, odżywką odżywione. Obiecuje nam ranek wszystko co chcemy mieć. Gotowi i zrelaksowani. Idą raźno jak wycieczka w klasy maturalnej. Klima działa. Działa klima i kofeina działa. I zachęca do pracy. Hej ho. Na żyznych polach wyspy La Gomera dojrzewają banany. Są tak małe, że się mieszczą w dłoni.

Siedzę prościuteńko. Wycieram dłonie w czarną spódnicę. Jestem za wcześnie. Jestem za późno. Jestem za bardzo jak zwykle. Gdzie tu są jacyś dorośli ludzie? Co te dzieciaki z nimi robią? Może ich mielą na  te ciastka, co je reklamują? Może moja kawa z mlekiem zawiera śladowe ilości pracowników przeterminowanych?

Za oknami drzewa. Po prawej stronie fontanna po lewej szlabanna. Można jeszcze wyjść. Co ja tu robię do cholery. Pani czeka na mnie na mnie. Jędrna postać uśmiecha się do mnie brzoskwiniowym uśmiechem. Zerwana jesienią na wydziale zarządzanie, w warunkach wspomaganie genetycznego przezimowała tu i zakwitła. Opowiem pani o produkcie.

Na pustej stacji benzynowej chłopak przelicza drobne. Brakuje mu tak mało na butelkę wody. Jest mu tak gorąco.

Produkt pyszni się na slajdach, na rzutnikach. Jest dość wymagający, jest dość obiecujący. Najważniejsze że jest chrupiący. Że jest ekscytujący. Co ja o tym myślę. Czy nie uważam. Czy ja to czuję? Czy jest to dla jasne? Co proponuję. To musi chwycić, czy ja to rozumiem? Dzieci lubią awokado, jeśli mogą je same zerwać i przekroić. Czy swoją pracę należy lubić? Przecież niekoniecznie.

 Na Morzu Beringa płynie prom. Dziewczyna przechyla się przez barierkę i wstrzymuje oddech.  Wieloryb jest ogromny.

Gdzie pani się widzi za pięć lat… Dlaczego chce pani u nas pracować… Co pani wniesie do zespołu…


12 responses to “Nowe życie cd

  • katarynka

    no…no …zaczęło się wesolutko…a potem jakoś tak melancholijnie się zrobiło….czekam co dalej…:)

  • muflon84

    „Wyspy La Gomera”, „Morze Beringa…” – świetny kontrast. No i jeszcze „szlabanna”… czułem po pierwszej części, że się rozkręci historia.

  • Mamuśka-Martuśka

    I dlatego właśnie JA NIE CHCĘ! Ja już nigdy nie chcę do żadnego cholernego koncernu. Nie chcę tworzyć tej korporacyjnej niby realności, odgórnie ściśle zaplanowanej i zero jedynkowo przeliczonej wzdłuż i w szerz, którą rządzi pragnienie zysków i wzrostów tego, kto po cichutku siedzi najwyżej. Siedzi i wszystko wie. I śmieje się, że cała reszta „drabiny” tak świetnie dała się złapać na mechanizmy ambicjonalnego wyścigu.

    Nie, dziękuję. To ja jednak wolę z Synem moim – najszczerszym człowiekiem na tym świecie współpracę codzienną utrzymywać, nawet jeśli w oczach otoczenia nicnierobem będę.

  • tylkospokojnie

    (@the light princess) ch… wiedzą!

  • Mała Mi

    otóż to. matka to jest misja. a życie w korporacji to wyścig szczurów. ja właśnie chodzę na rozmowy…jakim to trzeba być burakiem, żeby na koniec rozmowy powiedzieć: jeśli się nie odezwiemy do środy to…nie ma nawet na tyle klasy żeby poinformować.a pracować trzeba, zwyczajnie na życie…w domu dwoje dzieci. jak tu funkcjonować?

  • agatary

    Bosz, dawno nie zaglądałam a tu takie zmiany u Ciebie. Gratulacje! mimo że raczej brak Ci ekscytacji i nie czujesz tej chrupkości.
    W pracowaniu cenię sam fakt nie bycia w domu. Jak się pracuje to można zupy nie ugotować i mieć brudną łazienkę. I jeść czasem czekoladę na obiad.
    Powodzenia.

  • kasia

    kochana, pracuj. pracuj, bo cholera bez pracy ani rusz. ja sciskam od miesiecy kciuki, ze cie bogaty wydawca odkryje, albo jakis ksiaze, ze nie bedziesz musiala nic robic, tylko pisac i ze my te twoje ksiazki, ze sama sie staniesz bogaczka…tego ci zycze z calego serca, i zebys pisala, a ja zebym miala co czytac…

  • Zaradna mama

    I już po 4🙂

Skomentuj

