Pokolenie Y

Moja kariera zawodowa wykazuje jednak pewną stałą tendencję.  To znaczy – chociaż zajmuję różne stanowiska, to:
zarabiam coraz mniej
pracy mam coraz więcej
pracuję z coraz młodszymi ludźmi.
Osoby bardziej w moim wieku są już w pokoikach dla ważniaków. Ja w sali hali open space pełnym ludzi więcej o dekadę młodszych. Tak z daleka to nawet nie widać różnicy.
A z bliska to czasem zaskoczy mnie, że oni mają takie gładkie twarze, takie jędrne skóry. Jakby wszyscy wrócili właśnie z kolonii nad morzem.
A tak bardziej z bliska to jestem na obcej planecie.

Potrzebny natychmiast. Internetowy kurs języka dla średniozaawansowanych wiekiem. Internetowy słownik slangu tego gangu. Multimedialny słownik młodości. Szybkości. Nowe ciuchy jakieś. Nowe kreacje i aplikacje. Kiedy wpadam do pracy na chwilę z młodym i z rysunkami z przedszkola, które pani kazała mi zabrać na koniec roku w liczbie chyba dwustu, to widzę siebie. W ich oczach stoi ciotka klotka. Mama ciama. Ja. Królowa imprez. Ja. Buszujący w zbożu. Ja. Gałązka Edwarda eS. Stoję z rysunkami. Mamo, wypadł ci pan robot na ziemię…

Wracamy do domu, a oni zostają.


12 responses to “Pokolenie Y

  • sanetrama

    to ja, to ja, to prawda o mnie

  • czwarte życie

    Przestań!
    Aż zabolało. Prawda boli.
    Ja też tak mam. Z tymi twarzami. Obsesyjnie wgapiam się w te młode, gładkie, jędrne buźki i…nie pamiętam abym takową kiedykolwiek dysponowała😉

  • Bez okularow

    Och, jakżeż i ja się utożsamiam! Najgorsze (czy najgorsze?), że wydaje mi się, że dopiero co, wczoraj, niedawno byłam jedną z nich… A już nie jestem, już inna bajka. Siedzę czasem w pracy, przy stole, przy lunchu tak zwanym, słucham i nie chce mi się nawet udawać, że z tej samej bajki jeszcze jestem:)

  • Kaczka

    Myslalam, ze tylko u mnie zostaja i ze tylko mnie odprowadzaja wzrokiem z dezaprobata, ze juz wychodze, by po godzinach byc matka.

  • Irmina

    U mnie gorzej… ciagle mi się wydaje, że jestem taka jak oni… no może ciut gdzie indziej… ale nie za daleko:)
    co będzie, gdy ocknę się z ręką w nocniku…. co będzie…

  • yellow pinto

    a najlepszy jest stosuunek do zzycia tych ludzi, ich oczekiwania a ich prawdziwe kompetencje. zle sie dzieje. sam pracuje w takim miejscu, mam 32 lata i mysle sobie ze ludzie ktorzy sa w zasadzie niewiele mlodsi odemnie maja zamiast mozgow ser

  • ognista

    też takami myślę o sobie;)) nawet mało tego czasem myślę o sobie „stara baba” ;))

    nie ma znaczenia czy w pracy czy poza praca podobnie isę czują patrząc na tych młodych ale zgadzam się z powyższym komentarzem. może ja jestem stara ale coś w tym mózgu mam zamiast sera;) i choć mnie daleko do ich urody ino mi do pięt nie dorastają – właśnie tym co zamiast mózgu mają i jak dorosną do mojego wieku…niwiele albo i wcale nie zmąrdzeją

  • Anna

    Ok. Jest inaczej, Jesteśmy już gdzieś indziej niż ci całkiem młodzi, dalej. Ale to wcale nie oznacza, że to gdzieś indziej jest gorsze.. inne po prostu. Ja się pogodziłam z tym, że 18-latki już się za mną nie oglądają na ulicy. Nie mam na to żadnego wpływu. Życie.. Osobiście wolę szklankę do połowy pełną – no i czasem się obejrzy jakiś 40-latek..😉

  • 33

    A ja patrzę na tych młodszych i im współczuję. Bo tacy niedogotowani są, a już rozmamłani. Mnie jest z każdym rokiem coraz lepiej i nie potrzebuję do dobrego samopoczucia akceptacji ludzi wokół. Już (?) nie.

  • eulalia87

    wrzuć na luz i przenieś się do pokoiku dla wazniaków😉

  • tylkospokojnie

    Dag@ nie przepadam za swoją pracą, dlatego, że czuję się w niej obco. Myślę też, że Oni są mądrzejsi niż ja byłam w och wieku. Jeszcze coś – dziś przeczytane ” jesteśmy bardziej ukształtowani przez społeczeństwo i rodzinę, gdy jesteśmy młodzi, a wolność od wpływów zdobywamy z czasem”… Może to o to chodzi. Że młodzi, naprawdę młodzi ludzie są do siebie podobni, a starsi się od siebie bardziej różnią. Wbrew pozorom, irokezom i awatarom.

Skomentuj

